ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Έλεγχος παραβατικότητας στα πρατήρια καυσίμων
Σχετικά με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, στις 18 Φεβρουαρίου 2019, για τον έλεγχο της παραβατικότητας των πρατηρίων καυσίμων, μέσω του συστήματος εισροών - εκροών, η ΟΒΕ παρατηρεί τα εξής:
-Επιτέλους αξιοποιείται το σύστημα εισροών - εκροών, ως πρώτο στοιχείο για τον έλεγχο της παραβατικότητας, όπως απαιτούσε από χρόνια η ΟΒΕ. Είναι καιρός αυτό να αυτοματοποιηθεί, ώστε να γνωρίζουν όλοι ότι το σύστημα δεν είναι "διακοσμητικό" στοιχείο που μπορεί να το υποτιμάει ο κάθε παραβάτης.
-Οι λάθος ερμηνείες που δόθηκαν από πλευράς διαφόρων μέσων και ανθρώπων της ενημέρωσης, σε αντίθεση με την ακρίβεια του δελτίου τύπου της ΑΑΔΕ, πρέπει επί τέλους να εκλείψει. Το ποσοστό παραβατικότητας 33,2% αφορά έλεγχο πρατηρίων που εντοπίστηκαν από τα στοιχεία, στη ειδική ζώνη επικινδυνότητας παράβασης και όχι σε ελεύθερο, τυχαίο δείγμα πρατηρίων. Αν υπολογίσουμε ότι από τα 5.500 πρατήρια, τα συστήματα εισροών - εκροών και οι άλλες πληροφορίες, έδωσαν 546 πρατήρια στη ζώνη επικινδυνότητας (ποσοστό 9,92%) και από αυτά βρέθηκαν ως παραβάτες 181 πρατήρια (ποσοστό επί του συνόλου των πρατηρίων 3,2%), συμπεραίνουμε ότι το πραγματικό ποσοστό παραβατικότητας στον κλάδο έχει περιοριστεί σε χαμηλά επίπεδα, από τα χαμηλότερα των επαγγελματικών κλάδων.
-Η μείωση του ποσοστού παραβατικότητας δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν εξακολουθεί να γίνεται τεράστια ζημία στους νόμιμους βενζινοπώλες, στους καταναλωτές και στην αγορά από τους παραβάτες. Η δράση τους εξακολουθεί και απαιτείται ισχυρή βούληση και ακέραιους ελεγκτικούς μηχανισμούς, για την πλήρη πάταξή τους.
-Η ΟΒΕ έχει επανειλημμένα επισημάνει την ατελείωτη "ευρεσιτεχνία" των παραβατών στη συνέχιση του "έργου" τους. Θεωρούμε ότι οι έλεγχοι πρέπει να συστηματοποιηθούν σε κάθε σημείο που μπορεί να γίνεται η παράβαση (λαθρεμπόριο, νόθευση, εικονικές εξαγωγές, παράνομα "διυλιστήρια" αποχρωματισμών, ναυτιλιακό καύσιμο, γεωγραφικός και ποσοτικός έλεγχος μεγάλης διακίνησης, κλοπή καταναλωτών, "πείραγμα" ηλεκτρονικών μέσων αντλιών, συστημάτων μέτρησης, εισροών - εκροών κ.α., παράνομες δεξαμενές, δεξαμενές έργων και ιδιωτικών εταιρειών, τιμές κάτω του λειτουργικού κόστους των πρατηρίων ακόμη και κάτω των τιμών διυλιστηρίων κλπ).
Τέλος, θέτουμε ξανά το ερώτημα: γιατί και πάλι μετά από τόσες και τόσες διακηρύξεις και δηλώσεις τα συστήματα εισροών - εκροών δεν έχουν εγκατασταθεί στα άλλα επίπεδα; Ως πότε θα ακούμε μόνο διακηρύξεις; Πως έγινε δυνατόν μέσα σε 2 χρόνια να εγκατασταθούν τα συστήματα σε 5.500 πρατήρια και όχι σε μερικές δεκάδες εταιρείες διύλισης, χονδρικής και μεγάλης μεταφοράς - διακίνησης;