Σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι αναμένεται να κάνει πρεμιέρα την επόμενη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου το πετρέλαιο θέρμανσης, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Αλιγιζάκη.
Η τιμή αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,020 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,146 ευρώ πέρυσι, δηλαδή 11% χαμηλότερα από την έναρξη διάθεσης του καυσίμου τον Οκτώβριο του 2018, και 10% κάτω από το κλείσιμο της σεζόν.
Το στοίχημα για την αγορά του πετρελαίου θέρμανσης είναι που θα διαμορφωθεί το επίδομα θέρμανσης και ποιοι θα επωφεληθούν από τις επερχόμενες αλλαγές, που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο.
Στο τραπέζι βρίσκονται διάφορα σενάρια όπως αύξηση του βασικού επιδόματος, αλλαγές στα γεωγραφικά κριτήρια αλλά και στη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης. Το μήνυμα πάντως της αγοράς προς την κυβέρνηση είναι ότι αυτή πρέπει να διευρύνει και να απλοποιήσει σε σημαντικό βαθμό τα κριτήρια, προκειμένου να επωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις πωλήσεις του συγκεκριμένου καυσίμου.
Ταυτόχρονα ο επικεφαλής του κλαδικού φορέα των εταιρειών, έδωσε και στοιχεία για την πορεία της αγοράς, τα οποία δείχνουν ότι από την αρχή του έτους, έως σήμερα, η κατανάλωση βενζινών κινείται πτωτικά κατά 2%, ενώ οριακή είναι η άνοδος του πετρελαίου κίνησης, καθώς μεταξύ άλλων, απουσιάζουν και τα μεγάλα δημόσια έργα.
Στοιχεία που αποτυπώνουν τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει για ακόμη μία χρονιά ο κλάδος των καυσίμων, ο οποίος έχει χάσει συνολικά κατά την διάρκεια της κρίσης πάνω από το 40% του τζίρου του.
Βασικός παράγοντας μείωσης της ζήτησης παραμένει η υπερφορολόγηση των καυσίμων, αλλά και των νοικοκυριών που υποχρεώνονται να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους ή να στρέφονται σε άλλα καύσιμα, προκειμένου να ζεσταθούν. Ειδικά στην περίπτωση του πετρελαίου κίνησης ο οριακός ρυθμός αύξησης σχετίζεται ευθέως με τη στασιμότητα στα μεγάλα έργα και στην οικοδομική δραστηριότητα.
Οσο για το πετρέλαιο θέρμανσης, το μεγαλύτερο μέρος από την παραπάνω τιμή του ενός και πλέον ευρώ το λίτρο, οφείλεται στην φορολογία, που παραμένει από τις υψηλότερες πανευρωπαικά.