ΡΑΕ: Επί τάπητος σενάριο εισήγησης επιβολής πλαφόν στις τιμές καυσίμων – Εντός διημέρου η πρόταση της Αρχής στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης

πηγή obe.gr

Το ενδεχόμενο ορισμού ανώτατων τιμών πώλησης υγρών καυσίμων ή με πιο απλά λόγια της επιβολής «πλαφόν» σε περιοχές της χώρας όπου η αμόλυβδη βενζίνη και τα άλλα πετρελαιοειδή προϊόντα κίνησης κινούνται σε ακραία επίπεδα, δεν αποκλείεται να εισηγηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Αν η ΡΑΕ εκδώσει εισήγηση ελέγχου των τιμών, τότε οι νέες θα διαμορφωθούν σε πολύ χαμηλότερα από τα τρέχοντας επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τους μέσους όρους των τιμών πανελλαδικά, ανά νομό και της Αττικής συν κάποια περιθώρια κέρδους.

Η χρονική διάρκεια του πλαφόν επίσης ορίζεται από το υπουργείο κατόπιν εισήγησης της ΡΑΕ και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί επεκτείνεται ή αναστέλλεται.

Οι υπηρεσίες της Αρχής κινήθηκαν καθώς διαπιστώθηκε πως παρά την αποκλιμάκωση των τιμών κατά τον μήνα Ιούνιο με Ιούλιο – πιο συγκεκριμένα η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έπεσε από τα 1,654 στα 1,634 ευρώ το λίτρο- εντούτοις σε πολλές περιοχές, όπως σε νησιά η μείωση αυτή δεν μεταφέρθηκε στα βενζινάδικα. Και τώρα που πάλι καταγράφεται αύξηση στα 1,643 ευρώ στις αρχές του μήνα, οι εκτιμήσεις θέλουν να εκδηλώνονται νέες ανατιμητικές συμπεριφορές στις επίμαχες περιοχές.

Ποιες μπορεί να είναι αυτές; Μία αναζήτηση στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων φανερώνει ότι οι υψηλότερες τιμές στις Κυκλάδες κινούνται από 1,95 έως και 1,99 ευρώ στη Μήλο, Αμοργό, Ανάφη, την Άνδρο, τη Νάξο, τη Σίφνο, τη Σέριφο και τη Σαντορίνη. Επιπλέον, σε Σκόπελο, Αλόννησο και Πάτμο οι ακραίες τιμές της αμόλυβδης κινούνται από τα 1,997 έως και 1,999 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Ικαρία φτάνει και τα 1,99 ευρώ το λίτρο.

Πάντως, παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών αποδίδουν τις υψηλές τιμές στα νησιά στο γεγονός της δραστηριοποίησης μικρού αριθμού εταιριών εμπορίας αλλά και πολλών πρατηριούχων σε σχέση με το μέγεθος του νησιού με αποτέλεσμα τους θερινούς μήνες με την αυξημένη τουριστική κίνηση, οι επιχειρηματίες να επιδιώκουν την είσπραξη εσόδων. Σκοπός τους είναι να διατηρηθούν τα πρατήρια βιώσιμα για όλη τη χρονιά καθώς τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου η ζήτηση καυσίμων είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Φυσικά, οι τιμές καυσίμων είναι σε αυτά τα επίπεδα και λόγω της υψηλής φορολόγησης καθώς εξαιτίας του υψηλού κόστους των μεταφορικών μέσω θαλάσσης.

energypress.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις